close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מטפלת סיעודית – כל היתרונות

מערכת שורשח אב, תשפ29/07/2020

כשבוחרים מטפל או מטפלת סיעודית – כל היתרונות מתחילים בעובדה שבדרך כלל מדובר באדם שמטרתו לסייע, לעזור ולשפר את חייו של האדם שנבחר לטפל בו

תגיות:

במסירות ובחיוניות, ישנם אנשים שהחליטו להפוך את אהבת האדם לקריירה של ממש. כך, כשבוחרים מטפל או מטפלת סיעודית

– כל היתרונות מתחילים בעובדה שבדרך כלל מדובר באדם שמטרתו לסייע, לעזור ולשפר את חייו של האדם שנבחר לטפל בו. אין ספק שמדובר בתהליך מלחיץ ובעיקר עבור בני המשפחה המודאגים, שרוצים להעניק לסבא או סבתא חיים קלים יותר עם עזרה מספקת. אך חשוב לדעת, כי למטפלים הסיעודיים יתרונות נפלאים עבור המטופלים, ועל כך במאמר הבא.

מטפלת סיעודית – כל היתרונות עבור הסבים והסבתות

  • זמינות לאורך כל שעות היממה – כשמדברים על מטפלת סיעודית – כל היתרונות מתקבצים להם ליתרון אחד עצום והוא יתרון הזמינות. בעיקר כשסבא או סבתא נמצאים לבד, חשוב שיהיה מי שיהיה ערני למצב שלהם בכל זמן ובכל שעה. כמה פעמים יצא לכם לשמוע על קשיש שנפל בביתו, ואיש אינו יודע על כך? אין ספק שמדובר בסיטואציה מחרידה ומפחידה, אך ברגע שיש מטפל סיעודי צמוד לבן או בת המשפחה הקשישים, אתם יכולים להיות בראש שקט יותר.
  • מענה לצרכים הבסיסיים – כשיש להם ליווי צמוד, יידעו שתמיד יש מי שידאג גם לצרכים הבסיסיים שלהם; להכין להם ארוחות (ולפעמים גם להאכיל אותם), סיוע בהחלפת בגדים, בעבודות הבית, יציאה לטיולים קצרים בשכונה כדי לשאוף מעט אוויר צח, ועוד.
  • מעט חברה – לא טוב היות האדם לבדו, ובעיקר בזמנים בהם המשפחות כל כך עסוקות בעבודה ובניסיון להביא פרנסה הביתה, לפעמים הקשישים נותרים לבדם. מטפל סיעודי הוא לא רק עזרה וסיוע בכל הקשור למצב הבריאותי ובפעולות יום יומיות פשוטות, הוא גם חברה; מישהו שנמצא עם הקשיש בכל זמן, מפטפט איתו, צוחק איתו, מנהל איתו שיח על אי אלו נושאים. ביננו, גם אם מדובר במטפל סיעודי שאינו דובר עברית או שמא הקשיש לא מסוגל לתקשר, הרי שנוכחות אנושית לעתים עושה את כל ההבדל.
  • קשר רציף עם גורמים אחרים – בין אם מדובר במטפל סיעודי או מטפלת סיעודית – כל היתרונות לא נגמרים כאן. הרי מדובר באיש מקצוע לכל דבר, בעל תעודה והכשרה בתחום. מתוך כך, הוא יימצא בקשר רציף עם גורמים אחרים המעוניינים בשלומו של הקשיש. את גורמים אלו, יעדכן המטפל אודות מצבו של הקשיש, ויקבל הנחיות להמשך הטיפול. המטפל כמובן גם יסייע לקשיש להגיע לקופות חולים, לבדיקות שונות ועוד.

לא רק לקשישים

כדאי אולי להבהיר כי ליווי של מטפלת סיעודית – כל היתרונות יהיו מעולים לא רק לקשישים אלא גם למטופלים אחרים בכל שאר הגילאים, שמסיבות כאלו ואחרות זקוקים לסיוע סיעודי ברמות שונות. כדאי לדעת שחברות הביטוח וקופות החולים מציעות כיסוי סיעודי אפילו מגיל שלוש שנים, תלוי במצבו של המטופל.

אם כן, אם גם אתם זקוקים לשירותי מטפלות סיעודיות בישראל ופתרונות אחרים לגיל הזהב מומלץ להתחיל בלחפש המלצות וביקורות אודות מטפלים שונים, להבין מהי מידת הטיפול והסיוע שהאדם זקוק לו, וכמובן לבקש סיוע מקופות החולים וחברות הביטוח.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה